Concurrentieanalyse is een integraal onderdeel van websitepromotie. Maar voordat u begint met analyseren, is het belangrijk om echte concurrenten te vinden. Als u een kleine site heeft die printers verkoopt, dan zijn uw concurrenten bij de zoekopdracht grote online winkels. Maar het is onwaarschijnlijk dat een lokale winkel met een klein assortiment met dergelijke sites kan concurreren, omdat deze verliest in termen van sitegrootte en andere parameters. Het is onze taak om sites te vinden die qua type en volume vergelijkbaar zijn, en ze te onderzoeken op wat ze ons overtreffen, en deze leemte te vullen. Dit kan op basis van zichtbaarheid. Hoe deze indicator wordt berekend, wordt beschreven in het artikel. Wat kunnen we analyseren? Na het selecteren van de relevante concurrenten, verkrijgt u voor elk de volgende informatie: 1) Het volume en de kwaliteit van de linkmassa, het geschatte verkeer naar de site, onderverdeeld in kanalen. 2) Technische toestand van het hulpmiddel:
3) Juistheid van site-indexering. 4) Strategie voor het vullen van inhoud (hoe vaak nieuw materiaal op de site verschijnt, welke secties zijn gevuld met inhoud). 5) Het unieke karakter van de teksten op de landingspagina’s. 6) Fouten in metatags (duplicaten, ontbrekende). 7) Kenmerken van de site en de beschikbaarheid van handige functies die de site onderscheiden van concurrenten. 8) Product- en zakelijke kenmerken. Wat nu te doen? Op basis van de uitgevoerde analyse is het noodzakelijk om uw strategie aan te passen en het werk te versterken op die gebieden waar onze site inferieur is aan concurrenten. In termen van het werken met de linkmassa, moet u links krijgen van dezelfde of vergelijkbare donateurs, streven naar hetzelfde volume en dezelfde kwaliteit. Als uw site inferieur is wat betreft het vullen met inhoud, is het de moeite waard om vergelijkbaar bruikbaar materiaal toe te voegen dat bezoekers helpt de problemen op te lossen waarvoor ze naar de site komen. Wellicht zal tijdens de analyse blijken dat de site functionaliteit mist die relevant is in deze niche. Dit kan het ontbreken van een rekenmachine zijn of de mogelijkheid tot online betalen, of andere “chips” die concurrenten hebben. Vergeet het product zelf niet, het moet een uniek verkoopvoorstel hebben en concurrerend zijn.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- De waarde van het werk van dit creatief communicatiebureau Een creatief communicatiebureau kan de inhoud van jouw takenlijst blijven ontwikkelen en ze kunnen in korte tijd en met regelmatige tussenpozen kwalitatief hoogstaand schrijven produceren...
- Kunstsneeuw kopen voor een witte indoor kerst Wil je dit jaar eens flink uitpakken met de kerst? Wil je kunstsneeuw kopen om jouw kerstboom net dat beetje extra te geven? Sneeuwwinkel heeft...
- Multitools gebruiken Wil jij weten hoe multitools werken? Multitools zijn perfect voor doe-het-zelvers en mensen die niet graag ander gereedschap gebruiken. Het gebruiksgemak van de multitools maakt...
- Internationaal Software Engineer PLC/SCADA Bedrijfsomschrijving: Locatie: Regio Berningen Het bedrijf zet zich in voor innovatieve verpakkingsoplossingen. Ze zijn wereldmarktleider in het ontwerp en de ontwikkeling van hoogwaardige machines en productielijnen...
- Martin Eberhard en Marc Tarpenning bewezen dat elektrische voertuigen beter, sneller en leuk zijn Tesla is in 2003 opgericht door ingenieurs die wilden bewijzen dat er geen concessies hoeven te worden gedaan om elektrisch te rijden. Martin Eberhard en...
- Voor machines van Frey zit u goed bij deze experts Een machine van het befaamde merk Frey zorgt ervoor dat u uw werkzaamheden een stuk soepeler zal laten verlopen. Bij Visser Goes B.V. vindt u...