Oranje rood hockeyt op top niveau in de Hoofdklasse

Oranje Rood is de hockeyclub uit Eindhoven. In het huidige hockeyseizoen dat net ten einde is, hebben de hockey dames van Oranje Rood (de D1) zich ook nog eens geplaats voor de Play-offs. Het kenmerkende van de wedstrijd was dat er in de rust afscheid is genomen van Heren 1 spelers Robert van der Horst, Bob de Voogd, Rashid Mehmood en Rizwan Muhammad. Ze gaan de club verlaten. De play-off wedstrijd van de D1 was tegen AHBC uit Amsterdam. De dames uit Eindhoven hadden de wedstrijd verloren. Dat maakt de dames van AHBC de kampioen van Nederland voor het seizoen 2018-2019 en Oranje Rood heeft als het ware zilver gekregen, een 2e plek. Wat uiteraard een gemiste kans is voor de Eindhovense hockey dames.

 

De Heren 1 van Oranje rood hebben het minder gedaan. Desalniettemin dat ze niet in de top 3 zijn geëindigd is het wel een stabiele middenmotor geweest in het afgeopen seizoen. Ze eindigden op de 5e plek, van de hoofdklasse hockey heren. De hoofdklasse van de mannen was ook flink gedomineerd door Bloemendaal H1 en Kampong H1 die beide 51 punten hadden aan het eind van het seizoen. Ze waren vrij ‘alleen’ aan de top want de eerstvolgende clubs, HGC en Amsterdam, hadden 40 punten. De club SCHC degradeert naar de promotieklasse van de heren.

 

De club Oranje rood is al bijna 100 jaar oud. De geboortenis van Oranje Rood was op 14 oktober 1921. Dus over twee jaar hebben ze een bijzonder jubileum te pakken! De club heeft zo’n 2500 leden, wat genoeg mensen betreft.

 

Alle video’s van Oranje Rood, zowel voor de Heren 1 als de Dames 1 zijn te vinden op Eyecons. Eyecons is de volgende Netflix voor de sport en heeft alle samenvattingen, interviews en livewedstrijden van de Hoofdklasse Hockey.

https://eyecons.com/kanalen/hc-oranje-rood

Intervaltraining voor hardlopers

Intervaltraining is voor een hardloper een goede manier om vooruit te gaan. Of je nu voor een 5km, 10km, halve marathon of marathon traint intervaltraining is een zeer effectieve trainingsvorm. Of je nu op de weg, bos of loopband traint een intervaltraining wordt gekenmerkt door duur en snelheid. Door bewust een bepaalde tijd met een hogere snelheid te lopen zal het lichaam zich hierop gaan instellen. Je hart als ook spieren zullen door deze tijdelijke zwaardere belasting beter getraind worden. Intervaltraining wordt altijd gecombineerd door rust in de training. Het lichaam kan dus altijd goed herstellen.

Verschillende soorten van intervaltraining

Natuurlijk is de vorm van de intervaltraining afhankelijk van de conditie van de loper als ook het doel van de training. Wanneer iemand bijvoorbeeld een 5km sneller wil gaan lopen dan zal er een goed trainingsschema moeten worden gemaakt. Belangrijk hierbij is dat deze afstand al eens maximaal is gelopen en de huidige tijd als basis kan gaan gelden voor de intervaltraining. Je traint met de intervaltraining namelijk het omslagpunt van verzuring van je lichaam te verschuiven. Minder melkzuur zorgt ervoor dat je langer op een hogere snelheid kunt lopen. Voor een 5 km zijn intervallen van 4 – 6 400 meter en 2 – 4 x 100 meter heel gebruikelijk. Vooral in het begin zul je deze afstanden op 70%-80% van je wedstrijd snelheid lopen (snelle duurloop). Wanneer dit goed gaat mag het tempo naar de 90% van je wedstrijdtempo (tempo duurloop). Een marathonloper zal qua herhalingen al snel 15x 400 meter en 10-15x 1000 meter trainen.

Let op voor blessures

Intervaltraining is zeker blessuregevoelig en dus zul je altijd een goede warming-up en rekoefeningen moeten doen voordat je aan de intervaltraining begint. Ook is het belangrijk om na de intervaltraining goed uit te lopen op een rustig tempo en ook hier een cooling down met rekoefeningen uit te voeren. Zorg ook altijd dat je na een intervaltraining de volgende dag rust neemt of een rustige duurloop. Het lichaam zal echt goed moeten herstellen. Wanneer je op een hardloopband intervaltraining uitvoert zorg dan altijd dat de loopband volledig horizontaal staat en nooit onder een hoek. Blessures als shin splints zijn hierdoor te voorkomen. Natuurlijk is goed schoeisel ook zeer belangrijk.

https://www.flowfitness.com/nl/

Triathlon vakanties en sport

Vakantie en sport gaat voor veel mensen niet samen. Toch is het voor een selecte groep van mensen dé manier van reizen. Triathleten en sporters willen op vakantie graag door kunnen sporten. Sommige mensen gaan zelfs speciaal naar een warmer land om te trainen voor een triathlon. Dit is voor de triathlon beginner wellicht nog niet weggelegd, maar toch kun je ook – of je nu beginner of prof bent – genieten van een vakantie dichtbij met warm weer en sport. Triathlon365, een online triathlon magazine van Nederland, heeft een goede tip; Benicassim Spanje.

Niet Mallorca or Ibiza, maar dichtbij Valencia

Benicassim is een kleine kustplaats in de buurt van Valencia. Meerdere profs kiezen deze bestemming in de winter als trainingsbestemming. Je komt hier professionele wielrenners, cyclocrossers en triathleten tegen. Je kan in deze omgeving goed zwemtraining, fietstraining en hardlooptraining doen. Het klimaat is in de winter ook nog eens erg prettig, met veel zonuren op een dag. In de omgeving vind je de prachtige plaatsen Castellón en Oropesa. Daarnaast kun je ook fietsen in het natuurpark Desierto de las Palmas. Het prachtige gemeentelijke zwembad is goed voor de zwemtraining. Aanvliegen doe je goedkoop via Valencia. Becassim is een ideale plek voor een triathlontraining!

Triathlonsport en magazine

Goede Nederlandse informatie over een triahtlon kun je niet overal vinden. Het vernieuwde Triathlon365-platform biedt je alles wat je nodig hebt. Van de meest prachtige achtergrondverhalen en interviews, tot de beste triathlonreizen en informatie en reviews over de laatste tri-gear. Ook kun je lezen over bekende personen in de sport en lees je verhalen over bedrijven die actief zijn met het promoten van deze bijzondere en mooie sport.

Vakantie en sport

Voor de mensen die graag een actieve vakantie zoeken en willen trainen voor een triathlon, kunnen Benicassim kiezen als bestemming. Ook de omliggende plaatsen zijn geschikt. Je kan hier de meest prachtige rondjes fietsen, hardlopen en zwemmen. De watertemperatuur is vaak ook nog goed in orde!

https://www.triathlon365.nl